سفارش تبلیغ
صبا ویژن






تازه ها

راسخون: هنگامی که بچه ها در دوران کودکی به سر می برند، والدین آرزو دارند آنها مهندس، دکتر ویا خلبان شوند ویا وزیر و وکیل... ! حتی این آمال وآرزوی والدین روی فرزندان هم تأثیر می گذارد و وقتی از آنها می پرسید دوست دارید درآینده چه کاره شوید؟ به اتفاق می گویند دکتر!! اما اگر بر فرض روزی این آرزوی مادرها و پدرها مبدل به واقعیت می شد واقعاً هیچ جامعه ای به حرفه و متخصص دیگری نیاز نداشت؟! به گزارش سرویس فضای مجازی راسخون،دراین مقاله شما را با 10 شغلی آشنا می کنیم که کارشناسان معتقدند بین 1 تا 2 دهه آینده طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد و شاید بهترباشد پدرها ومادرها این 10 مورد را هم به لیست مورد علاقه شان اضافه کنند!
 

متخصص فعل وانفعالات بین انسان و روبات

وظیفه: کمک کردن به انسان وروبات برای زندگی در کنار هم
گرایش: روبات ها
تحصیلات مورد نیاز: تحصیلات تخصصی از دانشگاه MIT یا کارنگی ملون واستنفورد در زمین هوش مصنوعی
زمان ورود به بازار : سال 2030 مطمئناً در آینده بخش بزرگی از امورسرویس دهی امکانات شهری والبته منازل به دست روبات ها انجام خواهد شد وقاعدتاً یک روبات هر چند هم هوشمند باشد توانایی درک صحبت های طرف مقابل را ندارد. و به همین دلیل متخصصین ارتباط بین روبات وانسان این وظیفه را به صورت هرچه بهتر وکامل تر برعهده دارند. زیرا دراین صورت روبات ها نه تنها به انسان ها کمک نخواهند کرد بلکه باعث دردسر هم خواهند شد.
 

خلبان فضا پیماها
 

وظیفه: پرواز دادن شاتل ها برای حرکت به سمت فضا
گرایش : هواپیماهای شرکت ویرجین گالاکتیک
تحصیلات مورد نیاز: دوره های تخصصی در لابراتوار شبیه ساز ناسا وتحصیلات هوا فضا در دانشکده مذکور با نیروی هوایی
زمان ورود به بازار: سال 2020
هواپیماهای شرکت ویرجین گالاکتیک متعلق به «پیتربرانسون» نخستین فضاپیما یا هواپیما خواهند بود که تا سال 2012 می توانند هر انسان را با هزینه 200 هزار دلار به فضا ببرند وبا آغاز این پروازها از سوی شرکت فوق مطمئناً پس از مدتی شرکت های رقیب هم پیدا می شوند تا با قیمت کمتر وشرایط متفاوت تری علاقه مندان را به سیاحت درکره ماه و کهکشان راه شیری ببرند. این شرکت های جدید حتماً نیاز به خدمه و نیروهای فراوان خواهند داشت که قاعدتاً بازار کار پرکششی را ایجاد خواهد کرد.
 

طراح اعضای بدن
 

وظیفه: طراحی اعضای بدن روی کاغذ برای تولید
گرایش : پیونداعضاء
تحصیلات مورد نیاز: مهندسی برنامه ریزی طبیعی ویا تحصیلات زیر شاخه آزمایشگاهی برای تحقیق ورشد اعضاء در لابراتورها
زمان ورود به بازار: سال 2020 آمار نشان می دهد تا سال 2050 درهر 90دقیقه، یک نفر به دلیل انتظار درصف پیوند عضو جان خد را از دست خواهد داد. به همین منظور از هم اکنون شرکت هایی جهت رشد اعضاء بدن چون، ریه، کلیه وقلب در زمینه Neo Organs آغاز به فعالیت کرده اند تا بتوانند پیش از بروز این مشکل در جهت رفع آن بربیایند. به همین دلیل با تأسیس شرکت های گوناگون، جذب نیروی آنها آغاز شده ومتخصصین دراین زمینه خواهان بسیاری خواهند داشت.
 

مهندسی پرنده های مهاجر

وظیفه: طراحی روش جدید زندگی برای پرنده ها
گرایش: حیوانات
تحصیلات موردنیاز: جانورشناسی وتحقیق روی شرایط زندگی و رفتاری پرندگان
زمان ورود به بازاز: سال 2030
بسیاری از روش های و گونه ها زندگی، خیلی سریع تر از گونه های مختلف حیوانات یا نابود شده اند ویا در حال نابودی هستند. اما مهندس پرنده های مهاجر می تواند با طراحی سبک های جدید زندگی از بروز این مسئله جلوگیری ویا رشد آن را کند و متوقف کند که این امر سبب نجات دادن زندگی بسیاری از گونه های پرندگان از مرگ می شود. برای اولین پروژه نیز مهندسین این رشته می توانند به سراغ پروانه رفته که به دلیل نوع وشرایط محیط زندگی اش در معرض خطر قرار دارد.
 

متخصص مشکلات جنین

وظیفه: بهبود مشکلات جنین پیش ازتولید
گرایش : جنین
تحصیلات مورد نیاز: فوق تخصص مامایی در مرکز جنین بیمارستان های فیلادلفیا وبوستون
زمان ورود به بازار: سال 2020
مشکلات به وجود آمده درجنین وبه وجود آمدن آن، از مسائل مهمی است که وابستگی مستقیم به سالم بودن نسل آینده هر کشوری دارد، به خصوص مشکلات ژنتیکی در دو قلوها. به همین دلیل متخصصین امر دراین بخش با فعالیت دربانک های DNA  اقدام به انجام آزمایش روی جنین ها، پیش از به وجود آمدن که خود سبب کاهش چشمگیر بیماری سرطان ویا بیماری های نظیر دیابت و ...می گردد.
 

پیشگوی آینده
 

وظیفه: پیش بینی شرایط آینده
گرایش: شرایط اجتماعی، فرهنگی وسیاسی
تحصیلات مورد نیاز، فوق تخصص علوم کامپیوتر
زمان ورود به بازار: سال 2015
پیش بینی شده که تا سال 2018 درخواست مردم برای دسترسی به اطلاعات وداده های آماری 20 درصد افزایش خواهد یافت. حال کارشناسان این زمینه با دسترسی به اطلاعات وداده ها در هر زمینه مرتبط با جامعه خود باید شرایط به وجود آمده درآینده را مورد پیش بینی قرار دهند که این مسئله به طور حتم می تواند کمک به نحوه سرمایه گذاری، سلامت روانی و سیاسی جامعه و بسیار موارد مرتبط با زندگی مردم درسال های پیش رو کند.
 

معمار کهکشانی
 

وظیفه: ساختن پایگاه های زندگی در فضا
گرایش : هوا فضا
تحصیلات مورد نیاز: فوق تخصص علوم معماری فضا
زمان ورود به بازار: 2025
برخی صاحب نظران عقیده دارند فضانوردان تا سال 2025 به ستاره های کوچک دسترسی پیدا خواهند کرد واین بدان معناست که پس ازآن با رفتن بشر به این خرد ستاره ها نیاز به طراحی وساخت پایگاه های کنترل و فرماندهی و البته مکانی جهت زیستن افراد و زیر ساخت های آن است که این کار نیاز به افراد متخصص وتحصیل کرده درزمینه معماری فضایی دارد.
 

کارگر صنایع هسته ای

وظیفه: مدیریت راکتورهای گداخته ای
گرایش : نیروهای هسته ای
تحصیلات مورد نیاز: فوق تخصص علوم هسته ای زمان ورود به بازار: سال 2025
هنگامی که ITER در سال 2019 به عنوان نخستین راکتور وابسته به درجه حرارت هسته ای آغاز به کار کند، می تواند به اندازه 5 نیروگاه بزرگ، گیگاوات کافی برای روشن نگاه داشتن 24 ساعته شهری مثل نیویورک تولید کند وبرای کنترل این روند نیاز به مدیران راکتورهای گداخته ای وجود دارد تا با دقت تمام بر پروژه کار نظارت داشته باشند.
 

رصد کننده جهان
 

وظیفه: تحت نظر گرفتن شرایط اتفاق افتاده در دنیا به کمک ماهواره
گرایش : ارتباطات و ماهواره
تحصیلات مورد نیاز: ژئو فیزیک، باستان شناسی وتوانایی درتصویرنگاری از زمین
زمان ورود به بازار: سال 2030
امروزه به کمک ماهواره های چند طیفی برای شناسایی و تصویربرداری از بقایای شهرهای زیر آوار مانده، آثار باستانی و البته شرایط آب وهوایی وپراکندگی جمعیتی استفاده می شود که این مسئله به بررسی شرایط موجود در زمینه های اجتماعی، فرهنگی وسیاسی کمک کرده که برای چنین شغلی نیاز به متخصصین خاص دارد.
 

هکرهای فکری
 

وظیفه:خواندن تفکرات انسان ها
گرایش :روانشاسی واعصاب تحصیلات مورد نیاز: متخصص علوم کامپیوتری یا اعصاب
زمان ورود به بازار:
سال 2030
سال گذشته بود که دو وکیل از دیوان قضایی در ایالات متحده درخواست کردند تا مجوز اسکن MRI از مغز یک فرد مجرم برای بررسی شرایط او درهنگام دروغ گفتن را صادر کند...
اکنون «جگ گالانک» اعصاب شناس از دانشگاه برکلی کالیفرنیا درحال تحقیق روی نوع ساختمان مغز، حافظه وخاطرات انسان ها وتأثیرگذاری تخیلات در آینده آنها است وبا کمک این داده ها و کامپیوتر می توان در آینده به این پی برد که انسان ها چه چیزی درذهنشان می گذرد ویا قرار است چه کارهایی انجام دهند


نوشته شده در ساعت 1:49 عصر توسط محمد رضا رفعتی نظرات ( ) | |

   1   2   3   4   5   >>   >